2012/11/29

DIY malowanie farbami akrylowymi na odzieży, YSL T-shirt tutorial

Tematyką ostatnich postów było DIY z nabijaniem ćwieków w roli głównej. Tym razem postanowiłam wciąż trzymać się tematu DIY ale już dać sobie spokój z  ćwiekami. Dlatego dziś zrelacjonuję malowanie farbami akrylowymi na odzieży.

Już od jakiegoś czasu podobały mi się białe T-shirty z logiem YSL
  
Regularnie przeglądałam aukcje na allegro i szafie.pl w poszukiwaniu wymarzonej koszulki i z czasem coraz częściej spotykałam się z takimi koszulkami ale wykonanymi w zaciszu domowym:>
Z-googlowałam temat i znalazłam info jak wykonać taką koszulkę - musiałam spróbować!

Co potrzebujemy?- Potrzebujemy koszulkę najlepiej bawełnianą, farby akrylowe ( można nabyć w dobrze zaopatrzonych papierniczych lub sklepach z artykułami plastycznymi), dobry pędzelek i trochę cierpliwości.


Pierwszym krokiem będzie przygotować koszulkę - wyczytałam, że powinna być nowa aby malowidło lepiej się trzymało i lepiej rozprowadzało. Jednak ja wzięłam moja starą koszulkę jako, że było to moje pierwsze podejście do malowania - nie wiedziałam czy w ogóle mi się uda.


Przygotowujemy wzór do malowania. Ja wydrukowałam i przerysowałam logo YSL na koszulkę, jednak można ułatwić sobie zadanie kupując matowy papier samoprzylepny w papierniczym. Po wydrukowaniu na nim danego wzoru wyciąć jego wnętrze, które potem wypełniamy farbą, po przyklejeniu do koszulki (zapobiega to wychodzeniu poza krawędź i przesuwaniu się szablonu).


Następnie w środek koszulki wkładamy reklamówkę, która zapobiegnie odbiciu się farbki na tyle koszulki.


Farbkę akrylową  udało mi się dostać w pobliskim sklepie plastycznym za zawrotną kwotę 5,80zł /40ml.


Do mojego wzoru potrzebowałam cienkiego, ostro wykończonego pędzelka. Polecam z syntetycznym włosiem ponieważ farba jest dość gęstej konsystencji.


Malowanie najlepiej zaczynać od krawędzi a potem wypełnienie, aby uzyskać lepszy/ równiejszy efekt.


I gotowe!:)
Moje pierwsze podejście oceniam na 3+ a 4 ponieważ widać niedoskonałości i jeszcze niewprawioną rękę. Pod koniec już o wiele lepiej mi się malowało.
Oczywiście nie obyło się bez komplikacji!  Ręką przeniosłam trochę farbki poniżej wzoru;/ Uważajcie ponieważ farby akrylowe szybko wysychają i ciężko było mi ją zmyć. Został ślad.


Koszulkę zostawiamy do wyschnięcia, a następnie na lewej stronie prasujemy przez kartkę, by utrwalić wzór. Ten zabieg powinien zapobiec spieraniu się wzoru - Zobaczymy! :)

W następnych postach możecie się spodziewać relacji z wykonania własnego nadruku na koszulce za pomocą papieru transferowego/ wprasowanki.

2 comments:

  1. Farba akrylowa? Ciekawy pomysł :)
    możesz mi napisać czy napis trzymał się po praniu? Bo wiem też, że są specjalne farby do malowania tkanin, ale skoro mam czarną akrylówkę, to może spróbuję nią :)

    ReplyDelete
  2. Świetny pomysł! Ja także spróbowałam :)

    ReplyDelete